امروز عنوانی تو یکی از روزنامه خوندم که خیلی تاسف خوردم تیتر صفحه اول اون روزنامه این بود:

"وامی که زوج های جوان را پیر می کند"

(باتعداد متقاضیان فعلی ، اگر امروز ثبت نام کنید 28 ماه طول میکشد تا وام ازدواج دریافت کنید)

این اون تیتر دردآور و تاسف آور بود که دیدید.شمایی که الان دارید این متن رو میخونید چند نفر جوون مجرد در فامیل وآشناهاتون می شناسید که سن ازدواجشون فرا رسیده یا بلکه رد کرده اما هنوز مجرد هستند؟؟

عمده دلائلی که جوون ایرانی و شیعه رو که زمانی پدر مادرا واجداد همین جوون ها دربحث ازدواج زبان زد کشورای دیگه بودن به خاطر زود ازدواج کردن و کم توقع بودن طرفین ، از ازدواج به موقع دور کرده چیه؟

من خودم یک جوانم و در متن جامعه هم هستم و میدونم و میفهمم که نیاز به ازدواج برای یک جوان چه معنا ومفهومی داره ، سوال من از خودمون اینه چرا باید جامعه ما امروز به جایی برسه که انقد آمار جرائم جنسی در اون بالا باشه؟

چرا کاری کردیم و کردن (مسئولین بیخیال) که امروز میانگین ازدواج در کشور ما نزدیک به 30سال باشه؟

چرا کاری کردیم وکردن که امروز از هر 5 ازدواج 2 الی 3 تای اون به طلاق منجر بشه؟

سوال دیگر من اینه که جوونی که به طور میانگین دربین دختران و پسران از15 سالگی چیزی به اسم غریضه ی جنسی وارد زندگیش میشه وتا سن 30 سالگی ازدواج نکرده ونمیکند دراین 15 سال این غریضه طبیعی وخدا دادی رو در کجا و چطور دفع کرده؟ مگر ما چقد جوون داریم که اعتقاداتشون ریشه ای و محکم بالا اومده باشه و در لحاظات حساس پاشون نلغزه؟

چرا کار رو باندونم کاری وتوقعات بی جا وبیهوده که اصلاً این توقعات اساس زندگی رو تشکیل نمیدن به جایی رسوندیم که جوون ما چه دختر وچه پسر ازدواج براشون رویا شده و از یکی از بزرگترین حقوق خود به خاطر این مسائل پوچ چشم پوشی کردن؟

چرا مسئولین خوش فکر و با تدبیر ما حداقل تسهیلات رو به این امر مهم وحیاتی جامعه یعنی ازدواج تخصیص ندادن ونمیدن؟

و هزاران سوال دیگه ای که تو ذهن منو شماست...

به نظر منه حقیر 2علت اصلی ومهم اساس این مشکلات هست:

1-سست شدن پایه های اعتقادی مردم ما به خصوص در مباحث دینی بالاخص در پدران ومادران ما که حمایت معنوی اون ها مثل چراغی میمونه که راه رو تا آخر برای فرزندانشون روشن نگه می داره واونا رو به سر منزل مقصود میرسونه.

2-خیانت مسئولین ما در ایجاد تسهیلات ومشوق های ازدواج در ادوار گذشته و حال و هم اکنون که جامعه ما به سمت سالمندی سرازیر شده ، یکی دیگر ازعوامل مهم در بالا رفتن سن ازدواج و روی آوردن دختران و پسران ما به روابط نامشروع تا قبل از ازدواج و تاثیرات ویرانگر آن در زندگی آینده شان شده است.

در آخر فقط میتوانم بگویم که تنها کاری که من میتوانم انجام دهم این است که دعا کنم بساط ازدواج سالم جوان ها جور شود  و روزی بیاید که هر دو عامل بالا رفع نقص شده باشند.